Przejdź do treści Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwania

Zwroty i reklamacje

POUCZENIE O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, a w przypadku umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki – w terminie 30 dni.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie odpowiednio 14 dni lub 30 dni:

  • w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności towaru - od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru;
  • w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno - od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z towarów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z towarów;
  • w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności towarów dostarczanych partiami lub w częściach - od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części;
  • w przypadku umów o regularne dostarczanie towarów przez czas oznaczony - od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z towarów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszej z towarów;

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas

Noviko s.r.o.
Lotnisko Brno-Tuřany 964/13
627 00 Brno-Tuřany
Republika Czeska

E-mail: poland@mycalibra.eu

o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (Załącznik poniżej), jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Prosimy odesłać lub przekazać nam towar na adres:

Noviko s.r.o.
Lotnisko Brno-Tuřany 964/13
627 00 Brno-Tuřany
Republika Czeska

niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo towar przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

 

ZASADY REKLAMACJI PRODUKTÓW

1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

1.1 Niniejsza procedura reklamacyjna (dalej "Procedura reklamacyjna") reguluje sposób rozpatrywania reklamacji pomiędzy Sprzedawcą, NOVIKO s.r.o, z siedzibą pod adresem Palackého třída 537/163, Medlánky, 612 00 Brno, nr identyfikacyjny: 284 33 092, zarejestrowaną w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Brnie, sekcja C, numer 61588 (dalej "Sprzedawca")  a osobami fizycznymi będącymi konsumentami (dalej „Kupujący“) kupującymi produkty lub usługi (dalej "Towary") w sklepie internetowym www.mycalibra.pl (dalej "Sklep internetowy").

 1.2 Procedura reklamacyjna stanowi integralną część Regulaminu sprzedaży towarów za pośrednictwem Sklepu internetowego.

 1.3 Niniejsza procedura reklamacyjna dotyczy wyłącznie przypadków, w których Kupujący jest konsumentem. Za konsumenta uważa się każdą osobę, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem swojego samodzielnego wykonywania zawodu zawiera umowę z przedsiębiorcą lub w inny sposób dokonuje z nim transakcji.

1.4 Wysyłając zamówienie do Sprzedającego, Kupujący potwierdza, że został należycie poinformowany o warunkach i sposobie reklamacji Towarów, w tym o miejscu, w którym można złożyć reklamację.

2. KIEDY TOWARY SĄ WADLIWE I JAKIE SĄ PRAWA KUPUJĄCEGO

2.1 Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, aby Towary nie były wadliwe w momencie ich odbioru. W szczególności Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za to, że w momencie odbioru Towarów przez Kupującego: a) Towary są zgodne z uzgodnionym opisem, rodzajem i ilością, a także jakością, funkcjonalnością, kompatybilnością i innymi uzgodnionymi cechami; b) Towary nadają się do celu, dla którego Kupujący ich potrzebuje i na który Sprzedawca wyraził zgodę; oraz c) Towary są dostarczane wraz z uzgodnionymi akcesoriami i instrukcjami użytkowania, w tym instrukcjami montażu lub instalacji.

2.2. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, że oprócz uzgodnionych cech Towar odpowiada pod względem jakości lub wykonania próbce dostarczonej przez Sprzedawcę Kupującemu przed zawarciem umowy (o ile taka próbka została Kupującemu doręczona).

2.3 Postanowienia ustępu 1 i 2 nie mają zastosowania, jeżeli Sprzedawca wyraźnie poinformował Kupującego przed zawarciem umowy, że dana właściwość rzeczy jest inna, a Kupujący wyraźnie wyraził na to zgodę przy zawieraniu umowy.

2.4 Jeżeli wada ujawni się w ciągu jednego roku od otrzymania Towarów, Towary uznaje się za wadliwe w momencie ich otrzymania, chyba że charakter Towarów lub wady to wykluczają. Okres ten nie biegnie przez czas, w którym Kupujący nie może korzystać z towarów, jeśli Kupujący słusznie wskazał wadę.

2.5 Jeżeli Towary mają wadę, Kupujący może żądać jej usunięcia. Może on, według własnego wyboru, żądać dostarczenia nowych Towarów bez wady lub naprawy Towarów, chyba że wybrana metoda usunięcia wady jest niemożliwa lub nadmiernie kosztowna w porównaniu z inną metodą; ocenia się to w szczególności w odniesieniu do znaczenia wady, wartości, jaką miałyby Towary bez wady oraz tego, czy wada może zostać usunięta inną metodą bez znaczących trudności dla Kupującego.

 2.6 Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeżeli jest to niemożliwe lub nadmiernie kosztowne, biorąc pod uwagę w szczególności znaczenie wady i wartość, jaką miałyby Towary bez wady.

 2.7 Sprzedawca usunie wadę w rozsądnym terminie po jej stwierdzeniu, tak aby nie powodować znaczących niedogodności dla Kupującego, biorąc pod uwagę charakter rzeczy i cel, dla którego Kupujący nabył Towary. Sprzedawca przejmie Towar na własny koszt w celu usunięcia wady. Jeżeli wymaga tego demontaż rzeczy, której montaż został wykonany zgodnie z charakterem i przeznaczeniem rzeczy przed ujawnieniem się wady, Sprzedawca zdemontuje wadliwą rzecz i zamontuje rzecz naprawioną lub nową albo pokryje koszty z tym związane. Jeżeli Kupujący nie obejmie rzeczy w posiadanie w rozsądnym terminie po powiadomieniu go przez Sprzedającego o możliwości objęcia rzeczy w posiadanie po naprawie, Sprzedawca będzie uprawniony do zwykłej opłaty za przechowywanie.

 2.8 Kupujący powiadomi Sprzedającego o wybranym przez siebie prawie w momencie zgłoszenia wady lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady. Kupujący nie może zmienić dokonanego wyboru bez zgody Sprzedającego, nie dotyczy to sytuacji, gdy Kupujący zażądał naprawy wady, która okaże się nieusuwalna. Jeśli Sprzedawca nie usunie wad w rozsądnym terminie lub powiadomi Kupującego, że nie usunie wad, Kupujący może zażądać odpowiedniego rabatu od ceny zakupu w miejsce usunięcia wady lub może odstąpić od umowy.

2.9 Kupujący może zażądać rozsądnego rabatu lub odstąpić od Umowy, jeżeli a) Sprzedawca odmówił usunięcia wady lub nie usunął jej zgodnie z punktem 2.7, b) wada powtarza się, c) wada stanowi istotne naruszenie umowy, lub d) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w rozsądnym terminie lub bez znacznych niedogodności dla Kupującego. Rozsądny rabat ustala się jako różnicę między wartością rzeczy bez wady a wartością rzeczy wadliwej otrzymanej przez Kupującego. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. Domniemuje się, że każda wada jest wadą nieistotną. Jeśli Kupujący odstąpi od umowy, Sprzedawca zwróci Kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu przedmiotu lub po udowodnieniu przez Kupującego, że wysłał przedmiot.

2.10. Wadą nie jest zużycie spowodowane normalnym użytkowaniem lub, w przypadku rzeczy używanej, zużycie odpowiadające zakresowi jej wcześniejszego użytkowania.

2.11 Dopóki Sprzedawca nie wypełni swoich zobowiązań wynikających z wadliwego wykonania, Kupujący nie musi płacić pozostałej ceny zakupu lub jej części.

2.12 Kupującemu nie przysługują uprawnienia z tytułu wadliwego wykonania umowy również w przypadku uszkodzenia Towarów podczas transportu w przypadku transportu własnego Kupującego, użytkowania lub umieszczenia Towarów w nieodpowiednich warunkach (wilgotność, wpływy chemiczne i mechaniczne, warunki pogodowe itp.), nieprofesjonalnej obsługi lub zaniedbania należytej staranności, uszkodzenia Towarów w wyniku niewłaściwego traktowania i/lub uszkodzenia Towarów w wyniku nadmiernego obciążenia.

3. KONTROLA PRZY ODBIORZE TOWARÓW

3.1 Po otrzymaniu przesyłki z Towarami, Kupujący sprawdzi przesyłkę i integralność opakowania. W przypadku dostarczenia wyraźnie uszkodzonej przesyłki, Kupujący ma prawo nie przyjąć przesyłki, w którym to przypadku Kupujący niezwłocznie sporządzi protokół z tego faktu z przewoźnikiem lub osobą dostarczającą Towary. Jeżeli Kupujący nie zgłosi oczywistych wad ilościowych, jakościowych lub wykonawczych Towarów w terminie, o którym mowa w niniejszym ustępie, uznaje się, że Towary zostały dostarczone bez oczywistych wad i w ilości uzgodnionej w umowie sprzedaży.

3.2 Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia niekompletnej lub uszkodzonej przesyłki pocztą elektroniczną na adres: poland@mycalibra.eu oraz do sporządzenia wraz z przewoźnikiem protokołu szkody i przesłania go Sprzedawcy bez zbędnej zwłoki.

4. JAK ZŁOŻYĆ REKLAMACJĘ

4.1 Kupujący powinien zgłosić Sprzedawcy reklamację dotyczącą wady Towaru. Jeżeli jednak do naprawy Towaru zostanie wyznaczona inna osoba w siedzibie Sprzedającego lub w lokalizacji bliższej Kupującemu, Kupujący zgłosi reklamację osobie wyznaczonej do dokonania naprawy.

4.2 Jeśli Towary są wadliwe, Kupujący ma prawo złożyć reklamację, wysyłając Towary na adres:

Noviko s.r.o.
Brno-Tuřany Airport 964/13
627 00 Brno -Tuřany
Republika Czeska


Przesyłka powinna być opatrzona widocznym napisem "REKLAMACJA".

4.3 Składając reklamację, Kupujący powinien również wypełnić formularz reklamacyjny i dostarczyć go Sprzedającemu wraz z Towarem. Formularz będzie miał formę określoną przez Sprzedawcę, a jego wzór dostępny jest na stronie Sklepu internetowego. Kupujący jest zobowiązany do wskazania w formularzu dokładnego rodzaju i zakresu wad Towaru.

4.4 Kupujący jest zobowiązany do reklamowania wad Towaru u Sprzedawcy bez zbędnej zwłoki po powzięciu wiadomości o wadzie.

4.5 Kupujący proszony jest o dołączenie kopii dowodu sprzedaży do reklamowanych Towarów.
 

5. TERMIN NA ZŁOŻENIE REKLAMACJI

5.1 Kupujący może reklamować wadę, która ujawniła się w Towarze w ciągu dwóch lat od jego otrzymania. Jeżeli Kupujący słusznie wskazał Sprzedającemu wadę, termin określony w zdaniu pierwszym nie biegnie przez okres, w którym Kupujący nie może korzystać z Towaru.

 5.2 Jeżeli na opakowaniu Towarów wskazany jest okres przydatności, przez który Towary mogą być używane, Sprzedawca niniejszym gwarantuje, że Towary zachowają swoje funkcje i wydajność przez czas określony na opakowaniu. Kupujący jest uprawniony z tytułu takiej gwarancji do otrzymania nowego Towaru wolnego od wad lub do naprawy Towaru. W takich przypadkach Sprzedawca gwarantuje, że Towary będą wolne od wad tylko w okresie ich przydatności.

 5.3 W przypadku Towarów łatwo psujących się, Sprzedawca wskaże na Towarach najkrótszy okres przydatności do spożycia.

 

6. JAKA BĘDZIE PROCEDURA REKLAMACYJNA SPRZEDAWCY

6.1 Sprzedawca jest zobowiązany do wydania Kupującemu pisemnego potwierdzenia złożenia reklamacji, w którym wskaże datę złożenia reklamacji przez konsumenta, treść reklamacji, sposób rozpatrzenia reklamacji wymagany przez konsumenta oraz dane kontaktowe konsumenta w celu udzielenia informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do wykonania naprawy.

6.2 Reklamacja, w tym usunięcie wady, musi zostać załatwiona, o czym Kupujący musi zostać poinformowany w terminie 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, chyba że Sprzedawca i Kupujący uzgodnią dłuższy termin. Po upływie terminu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Kupujący może odstąpić od umowy lub zażądać stosownej bonifikaty.

6.3 Sprzedawca zobowiązany jest wydać Kupującemu potwierdzenie terminu i sposobu załatwienia reklamacji, zawierające potwierdzenie wykonania naprawy i czasu jej trwania lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do wykonania naprawy.

6.4 Po zaspokojeniu roszczenia Sprzedawca powiadomi Kupującego o zakończeniu roszczenia telefonicznie, SMS-em lub pocztą elektroniczną.

6.5 Z chwilą powiadomienia Kupującego o zaspokojeniu roszczenia, roszczenie uważa się za zaspokojone.

 6.6 Kupujący zobowiązany jest do odbioru reklamowanego Towaru bez zbędnej zwłoki w terminie 30 dni od dnia poinformowania go o rozstrzygnięciu reklamacji.

6.7 Kupujący jest uprawniony do zwrotu uzasadnionych kosztów poniesionych w związku z roszczeniem. Koszty te są rozumiane jako najmniej konieczne. Zwrotu kosztów należy żądać od Sprzedającego bez zbędnej zwłoki, najpóźniej jednak w terminie 1 miesiąca od upływu terminu do wykonania uprawnień wynikających z wadliwego świadczenia.

6.8 Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia odebranych Towarów i ich zgodności z protokołem reklamacyjnym. Kupujący powinien również sprawdzić kompletność Towarów.

7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

7.1 Procedura reklamacji nie ma wpływu na prawa Kupującego wynikające z przepisów prawa.

 7.2 Sprzedawca jest uprawniony do zmiany Procedury reklamacji. Zmiany wchodzi w życie z chwilą opublikowania zmienionej Procedury reklamacji na stronie Sklepu internetowego. Prawa i obowiązki powstałe przed wejściem w życie zmienionej Procedury reklamacji podlegają Procedurze reklamacji obowiązującej w dniu ich powstania.

7.3 Procedura reklamacyjna obowiązuje od dnia 20 września 2024 r.

7.4 Przetwarzanie danych osobowych podczas reklamacji podlega Polityce przetwarzania danych osobowych Sklepu internetowego.

Pobierz pliki